ASINFO - Карпати, Крим, Азов, Чорногорія.

Головна

Контакти:
тел. (+38097) 298-54-96
        (+38095) 86-34-999
info@asinfo.com.ua

Карпати

Річки Карпат

 Для планування маршруту (визначення схеми маршруту, приблизної оцінки його протяжності, тривалості походу, шляхів під'їзду та виїзду з маршруту, можливості організації закидок, попередньої розбивки на денні переходи) зазвичай беруть оглядово-топографічні карти масштабу 1:500 000 і 1:0.
У водних походах широке застосування знайшла туристична лоція - опис річки з докладною вказівкою характеру берегів, орієнтирів на річці, перешкод у руслі та способів їх проходження. Туристська лоція докладно складається на складні ділянки течії (про прості ділянки повідомляється дуже коротко). У лоції для туристичного сплаву вказуються також місця найзручніших стоянок, екскурсійні об'єкти. Вивчення району та підготовка картографічного матеріалу дозволяють розпочати розробку маршруту та визначення термінів походу. Останні визначаються насамперед за метеорологічними умовами, характерними і найбільш сприятливими для даного району, а також за умовами безпеки. Намітивши на маршруті місця біваків і денок, можна переходити до складання календарного плану походу. Точне дотримання календарного плану на маршруті залежить передусім від правильного планування. Вибираючи точки для організації нічлігів, важливо дбати не тільки про його безпеку та зручності, а й про реальну досяжність при планованих далеких переходах. Для цього необхідно з достатньою точністю прогнозувати швидкість руху групи в реальних умовах маршруту з урахуванням рельєфу та ситуацій можливих змін метеорологічних умов, швидкісних та технічних можливостей групи.
Періодичність денних днів визначається низкою взаємозалежних факторів. Насамперед їхня загальна кількість має укладатися в межах 20% від загальної тривалості походу. Не слід забувати і те, що невиправдано велике число днів призводить до природного збільшення витрати продуктів харчування.
Календарним планом передбачаються також запасні дні для компенсації втрат часу, пов'язаних із меншою, ніж передбачалося, реальною швидкістю руху групи, а також у разі різкого погіршення метеорологічних умов до рівня, коли безпека руху не може бути забезпечена. Взято резервувати в залежності від складності маршрутів від 1 до 4 днів.
Окрім основного маршруту розробляється запасний. Обстановка, що різко змінилася, погіршення погоди, втрата частини продовольства і спорядження, травми учасників - все це ставить групу перед необхідністю змінити або скоротити маршрут і зменшити його складність. Бажано запасний маршрут розробити в декількох варіантах: наприклад, спрощене проходження складної ділянки, припинення подорожі та вихід до найближчого населеного пункту найпростішим шляхом.

Перешкоди на річках
Завал - утворюється стволами дерев, що впали в річку. Заросли кущів біля берега. Мольовий сплав, топляки.
Перекат - складне утворення з двох мілин, розташованих з протилежних берегів.
Поріг - ділянка, русло з різким зростанням ухилу та швидкості течії. Елементи порога – водозлив, водяна яма (бочка) та стоячі вали.
Притиск - навал води на стрімкий берег (скельний).
Улов - протитік із зворотним перебігом.
Шивера - кам'яниста ділянка русла зі швидкою течією невеликою глибиною і безладно розкиданим підводним і надводним камінням.





Статистика




Copyright © 2002 - 2024 "ASINFO"
Материали та фото захищені авторським правом. Використання материалів без дозволу авторів заборонено.